بهترین روش های افزایش اعتماد به نفس

10 روش افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس یکی از راه های داشتن احساس خوب نسبت به خود است. مسلما یکی از ویژگی های افراد موفق داشتن اعتماد به نفس است. این که شما به خود اعتماد داشته باشید باعث افزایش تلاش و انگیزه می گردد و ناامیدی دیرتر در شما رخنه می کند.

البته باید گفت که بسیاری از افراد موفق احساس خوب به خود و داشتن اعتماد به نفس را مدیون موفقیت شان هستند.

اعتماد به نفس بر اساس چیزهای مختلف ساخته می شود. اما در کل براساس انتخاب ها و موفقیت هایی ایجاد می شود که اشتیاق شما را تغذیه می کنند. و باعث می شود شما نسبت به آنچه هستید احساس شادی و افتخار کنید. کشف این موارد یکی از ارزشمندترین کارهای زندگی شماست.

در این مطلب سعی می کنیم شما را با روش هایی برای افزایش اعتماد به نفس آشنا کنیم. با حالیشه همراه باشید.

10 روش افزایش اعتماد به نفس

1. از اهداف روزانه شروع کنید

افزایش اعتماد به نفس بر اساس موفقیت حاصل می شود. اگر به اهداف کوچک و برزگ برسید ، احساس بهتری در مورد خود خواهید داشت.

این کار را با اهداف روزانه شروع کنید. از خود بپرسید امروز به چه کار یا هدفی باید برسم؟ اگر اهدافی را که برای هر روز تعیین کرده اید به انجام برسانید ، آنگاه احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

حال که در اهداف روزانه خود موفق بوده اید. شاید اکنون بتوانید اهداف هفتگی و ماهانه خود را تحقق ببخشید. موفقیت در اهداف هفتگی و ماهانه شما را به مرحله دستیابی به اهداف سالانه می رساند.

به خاطر داشته باشید که پیشرفت به صورت فزاینده است و تغییرات بزرگ یک شبه اتفاق نمی افتد. شما احساس خواهید کرد که می توانید یک پروژه بزرگ را بردارید و یک هدف بلند پروازانه تعیین کنید زیرا فکر می کنید می توانید آن را برآورده کنید. برای خود هدفی تعیین کنید و به دنبال آن باشید.

2. پیشرفت خود را کنترل کنید

یکی از مواردی که در اقزایش اعتماد به نفس باید در نظر داشته باشید کنترل پیشرفت هایتان است.

به یاد داشته باشید که بهترین راه برای رسیدن به اهداف بزرگ ، تبدیل آن ها به اهداف کوچکتر و نظارت بر پیشرفت است. هدف شما هرچه که باشد از ارتقا سطح شغلی یا تغییر شغل تا کم کردن وزن و بدست آوردن تناسب اندام ، همه با آگاهی از پیشرفت خود و نظارت بر آن به دست می آید.

سعی کنید اهداف خود را کمی کنید و آن را بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا در مسیر خود باقی بمانید. همچنین با دیدن پیشرفت اهدافتان اعتماد به نفستان تقویت خواهد شد.

10 روش افزایش اعتماد به نفس

3. کار درست را انجام دهید

بیشتر افراد با اعتماد به نفس با یک سیستم ارزشی زندگی می کنند و تصمیمات خود را بر اساس آن سیستم ارزشی می گیرند. حتی اگر این کار سخت باشد و لزوماً به نفع آنها نباشد ولی به نفع منافع بزرگتر است.

اعمال و تصمیمات شما ، شخصیت شما را مشخص می کند. از خود بپرسید بهترین نسخه از شما که آرزو دارید به آن تبدیل شوید ، چه کاری انجام می دهد و آن را انجام دهید. حتی وقتی این کار واقعاً سخت باشد و آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید و به معنای فداکاری کوتاه مدت از طرف شما باشد.

این کار باعث می شود در طولانی مدت بیشتر خودتان را دوست داشته باشید و نسبت به آنچه که هستید افتخار کنید.

10 روش افزایش اعتماد به نفس

4. ورزش کنید

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس ورزش کردن است. ورزش کردن علاوه بر این که به طور کلی برای سلامتی شما مفید است ، به بهتر عمل کردن ذهن نیز کمک می کند.

طبق تحقیقات به عمل آمده ورزش به تقویت حافظه کمک می کند ، تمرکز را بهبود می بخشد ، به مدیریت استرس کمک می کند و از افسردگی نیز جلوگیزی می کند.

در کل می توان گفت ورزش تمام جنبه های زندگی شما را بهبود می بخشد. بنابراین فعال بمانید و زمانی را برای ورزش کردن در نظر بگیرید.

 

 

5. نترس باشید

شکست دشمن شما نیست ، بلکه ترس از شکست است که واقعا شما را فلج می کند.

اگر شما اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرده باشید و آرزوهای بزرگی داشته باشید ، آنگاه ترس از شکست باعث می شود که احساس خستگی بیش از حد کنید. و به ناچار احساس خواهید کرد که قادر به انجام این کار نیستید.

اگر ترس به سراغ شما آمد به درون خود نگاه کنید و هر اونس شجاعتی را که دارید جمع کنید و فقط ادامه دهید.

هر فرد موفقی در مسیر خود وحشیانه ترسیده است ولی با این حال کار خود را ادامه داده و ریسک کرده است زیرا آنچه که سعی در انجام آن دارد مهتر و ضروری تر از ترس از شکست است. به این فکر کنید که چقدر دوست دارید به هدف خود برسید سپس ترس را کنار بگذارید و ادامه دهید.

10 روش افزایش اعتماد به نفس

6. برای رسیدن به اهداف خود استادگی کنید

وقتی هدف یا پروژه شما در مراحل اولیه است و کسی می گوید هدف شما احمقانه است یا نمی توانید این کار را انجام دهید. باور حرف آنها وسوسه کننده است. زیرا آنها در حال پیوستن به گروه سرود تردیدهای درون شما هستند.

از نظر منطقی فکر می کنید ، “چگونه می توانم حق داشته باشم وقتی این شخص و همه این شک و تردیدها در ذهن من است که به من می گوید من نمی توانم این کار را انجام دهم؟ و شما باید به آن افراد ، به ویژه صداهایی که در ذهن شماست ، بگویید که آنها اشتباه می کنند. شما موفقیت را در خود دارید ، بنابراین به آنها بگویید که به هدف خود ایمان دارید ، به خودتان اعتقاد دارید ، بنابراین می خواهید آن را به سرانجام برسانید.

7. دنبال کردن

مردم با انجام دادن کاری که به دیگران قول انجام آن را داده اند به آنها احترام می گذارند. این امر در مورد خود شخص نیز صادق است.

شما اگر به خود بگویید، این کار را انجام می دهم و سپس آن را انجام دهید به خود احترام گذاشت و اعتماد به خود را راحت تر کرده اید، زیرا می دانید از کار نمی ترسید. عمل به کلمات شما ، معنا می بخشد و به شما کمک می کند راهی برای رسیدن به اهداف خود ، تقویت روابط خود و احساس افتخار نسبت به آنچه هستید پیدا کنید.

10 روش افزایش اعتماد به نفس

8. بلند مدت فکر کنید

اساس ناراحتی شما تصمیماتی است که برای راحتی کوتاه مدت گرفته اید و مانع از اهداف بلند مدت شما می شود.

به عنوان مثال اگر می خواهید پس انداز کنید یا اگر برای موفقیت تحصیل می کنید ، نمی توانید برای غذا خوردن بیرون بروید یا نمی توانید با دوستانتان به دفعات بیرون بروید. همچنین اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، نمی توانید زیاد سیب زمینی سرخ کرده یا مواد پر کالری بخورید.

اینها همه تصمیماتی است که در کوتاه مدت باعث نا امیدی می شود و زندگی را به میزان قابل توجهی سخت تر می کند. اما نتیجه می دهد و در نهایت غروری را احساس می کنید که ارزش آن را خواهد داشت.

شما باید تصمیم بگیرید که، راحتی کوتاه مدت شما مهتر است یا اهداف بلند مدت. اما بدانید که اهداف بلند مدت باعث شادی بیشتری برای شما می شود تا راحتی کوتاه مدت.

10 روش افزایش اعتماد به نفس

9. به آنچه دیگران فکر می کنند اهمیت ندهید

در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که به شما خواهند گفت شما نمی توانید به هدف خود برسید. خواه کارفرمایان باشند یا مدارس و یا فقط بازخورد منفی دوستان یا خانواده باشد.

افراد سعی خواهند کرد به شما بگویند که هدف شما خیلی بزرگ است. یا اینکه شما آماده نیستید ، یا نمی توانید این کار را انجام دهید. یا این که هرگز قبلاً این کار انجام نشده است و غیره.

در هر صورت شما نباید به آنها گوش دهید. شما باید مصمم باشید. در حالی که آنها به شما می گویند احتمال مخالفت با شما و یا عدم موفقیت وجود دارد. فقط بخاطر داشته باشید که اکثر مردم در بیشتر موارد اشتباه می کنند.

افراد موفق هر روز دنیا را تغییر می دهند. علی رغم اینکه همه اطرافیان به آنها می گویند این کار انجام نمی شود. اگر فکر می کنید می توانید این کار را انجام دهید پس می توانید. به آنها گوش ندهید ، خود را باور کنید و ادامه دهید.

10. کارهایی که باعث خوشحالی شما می شود انجام دهید

دوست دارید در اوقات فراغت خود چه کاری انجام دهید؟ آیا دوست دارید به بیرون بروید و پیاده روی کرده و از فضای باز لذت ببرید؟ یا دوست دارید روی کاناپه دراز بکشید و استراحت کنید؟

هر چه را که دوست دارید برای آن فضا ایجاد کنید و اگر می توانید آن را فراهم کنید. زیرا زنذگی کوتا است و باید از آن لذت ببرید.

شما نیاز دارید تا خود را شارژ مجدد کنید و بهترین راه برای این کار لذت بردن از اوقات فراغت است. این کار باعث می شود شما در راه کسب موفقیت خسته نشوید. البته به یاد داشته باشید نباید زمان خیلی زیادی را به اوقات فراغت اختصاص دهید زیرا می تواند زمان رسیدن شما به اهداف را طولانی کند و یا شما را از آن هدف منصرف کند.

در مطلب بالا سعی کردیم 10 روش افزایش اعتماد به نفس را به شما بیان کنیم. مسلما برای افزایش اعتماد به نفس راه های دیگری نیز وجود دارد.

نظر شما در مورد موارد بالا چیست؟ شما چه راه هایی را برای اقزایش اعتماد به نفس پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.