یک متخصص در فیلم های مهیج کوتاه و مهلک به تلویزیون می پرد

 

مهدی ، دزد باحال و جمع آوری شده در قلب سریال فرانسوی Netflix "Ganglands" ، با مرگ برادرش تسخیر شده است. احساس گناه تصمیمات مهدی را پیش می برد زیرا او درگیر یک نزاع شدید بین قاچاقچیان مواد مخدر می شود.

و با این حال ما چیزی در مورد آن خواهر و برادر از دست رفته نمی دانیم. نمایش در مورد نحوه مرگ او توضیح نمی دهد. هیچ توضیحی مناسب و یا فلاش بک های برانگیزی وجود ندارد.

ژولین لکلرک ، کارگردان و سازنده سریال ، در تماس تصویری اخیر خود از پاریس به فرانسوی گفت: "ما آن صحنه ها را نوشتیم ، اما فکر کردیم نباید بینندگان را دست کم بگیریم." "بد نیست داستان عقب را به تخیل بسپاریم و همیشه توضیح ندهیم."

و به همین دلیل است که فیلم های او یکی از کمترین B.M.I. را در کسب و کار اکشن دارند: او فیلم را کوتاه می کند. از زمان اولین حضورش ، هیجان انگیز علمی تخیلی 2007 "Chrysalis" (مدت زمان اجرا: 1 ساعت 34 دقیقه) ، او شهرت خود را به عنوان کارگردان سوارکاری های کارآمد و بدون مزخرف بدست آورده است. حتی زمانی که او نام های بین المللی را به دست می آورد ، مانند ژان کلود ون دام در فیلم 2019 "The Bouncer" (همچنین 1:34) یا اولگا کوریلنکو در فیلم 205 Netflix "Sentinelle" (خوب است در 1:20) ، لکلرک مقاومت می کند. وسوسه گفتگوی بیشتر ، بیان بیشتر یا دعواهای بیشتر.

س questionال این بود که آیا فرمول Leclercq می تواند در چهار ساعت و نیم "Ganglands" ، که هفته گذشته در Netflix نمایش داده شد ، کار کند؟

سامی بوآجیلا ، که نوبت او به عنوان مهدی در این سریال چهارمین حضورش با کارگردان بود ، نیازی به متقاعد کردن نداشت.

بوآجیلا ، مرد برجسته محبوب سینمای بزرگ فرانسه که بازی در فیلم "یک پسر" برای او جایزه سزار 2021 را به ارمغان آورد ، گفت: "این در نگاه اول عشق بود-ما در یک طول موج بودیم ، ما رویکرد یکسانی داشتیم." بهترین بازیگر

وی افزود: "ما هر دو عاشق این شخصیت های خاموش و برجسته ، کمی خشن در لبه ها هستیم ، و من زیبایی شناسی او را دوست دارم." "علامت تجاری ژولین جهت هنری او است - یک ریتم ، یک صدا و یک سکوت وجود دارد. حالات و احساسات وجود دارد ، اما شخصیت ها در بیان آنها مشکل دارند ، بنابراین به آنها عمل می کنند. "

این رویکرد "نشان بده ، نگو" ممکن است یکی از دلایل سبک سختگیرانه لکلرک باشد ، جایی بین ژان پیر ملویل و کلینت ایستوود ، نیاز به ترجمه کمی دارد: زیرنویس های کمی برای دلسرد کردن افراد حساس به آنها وجود دارد. فیلم های او برای نتفلیکس آنقدر در سطح بین المللی عملکرد خوبی داشته اند که این شرکت ، که در طول تاریخ فقط فیلم های Leclercq را برای پخش مجوز گرفته بود ، به عنوان توزیع کننده اصلی فیلم 2020 خود ، "زمین و خون" (1:20) امضا کرد.

کارهای لکلرک می تواند مانند یک لوکوموتیو باشد که روی ریل های مستقیم جلو می رود - کل طرح "زمین و خون" به یک مبارزه طولانی بین صاحب کارخانه چوب بری و فروشندگانی که به دنبال انبار دزدیده شده اند خلاصه می شود. با این حال ، با پارامترهای گسترده تر ، موتور "Ganglands" می تواند چند ماشین دیگر را بکشد.

طبق معمول ، اصل داستان ساده است: شونز (سوفیا لسافره) پس از ربوده شدن او و دوست دخترش ، لیانا (تریسی گوتاس) ، که به طور ناگهانی مواد مخدر را از مرد اشتباه می دزدند ، ربوده می شود و فقط عموی شونز ، مهدی ، می تواند به آزادی او کمک کند. به اما در حال حاضر جایی برای قوه قضائیه انسانی و پویایی بین فردی - و حتی اشاره به داستانهای عقب - وجود دارد که لکلرک معمولاً از آن صرف نظر می کند.

حمید هلیوآ ، خالق و نویسنده این برنامه ، گفت: "ما به سرعت ایده فاجعه خانوادگی را بسیار در قالب یک تراژدی یونانی ، که همه شخصیت ها را به هم پیوند می دهد ، پذیرفتیم." راهی برای جلوگیری از رقیق کردن یک فیلم "ما می خواستیم بر تنش ، عمل و خانواده تمرکز کنیم."

"Ganglands" مطمئناً در مقیاس بزرگتر از معمول Leclercq عمل می کند. اما نتفلیکس معتقد بود که می تواند در شش قسمت به همان اندازه کارآمد باشد ، به جای اینکه در یک ساعت و نیم محکم پیچیده شود و با این ایده به او نزدیک شد. کارگردان به چالش علاقه مند بود.

لکلرک ، 42 ساله ، مردی تنومند و بدحجاب که روی انگشتان دست خود خالکوبی می کرد ، گفت: "من فکر می کنم امروز همه فیلمسازان خیال پردازش یک سریال را دارند." "برای بینندگان ، آنها واقعاً هیجان انگیز هستند. من پنج بار «کارآگاه واقعی» ، سه بار «بریکینگ بد» را تماشا کرده ام. »

با این حال ، لکلرک و هلیوآ آگاه بودند که نفخ تهدیدی مداوم خواهد بود. هلیوآ گفت: "اغلب وقتی هشت قسمت وجود دارد ، احساس می کنید که می توانید یکی یا دو قسمت را از بین ببرید." "بنابراین ما می خواستیم بیننده را از همان ابتدا جذب کنیم و تا آخرین قسمت آن را رها نکنیم."

در زبان فرانسوی ، این سریال با عنوان "Braqueurs" به عنوان یک فیلم Leclercq از سال 2015 ، که در ایالات متحده به "The Crew" معروف است (1:21). در هر دو ، بوآجیلا ، 55 ساله ، نقش رهبر سنگی و کاریزماتیک حلقه دزد را بازی می کند ، اما آنها شخصیت های یکسانی ندارند و خطوط داستان بی ربط هستند.

لکلرک گفت: "ما سعی کردیم همه جنبه ها را تقویت کنیم." "The Crew" در حومه پاریس تنظیم شد و شامل کیلوگرم کک بود. اکنون ما در بروکسل و بندر آنتورپ ، که مرکز مواد مخدر از آمریکای جنوبی است ، هستیم و دیگر با کیلو کار نداریم ، بلکه با تن ها سروکار داریم. افراد بد قدرتمندتر هستند. "

در کار بلند خود ، حفظ تولید